Kerstbomen, paardenrace's, en natuurlijk stage! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu Kerstbomen, paardenrace's, en natuurlijk stage! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu

Kerstbomen, paardenrace's, en natuurlijk stage!

Door: Rick & Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Rick

16 November 2008 | Australië, Melbourne

Hi all!!

We zullen proberen een verslag te schrijven zonder al te veel spelfouten. Dit kost ons tegenwoordig steeds meer moeite. Hoe langer we hier zijn, hoe vreemder de Nederlandse taal voor ons wordt, als we terug zijn ook maar eerst ff een cursus Nederlands...

Pfff... Zojuist onze schoonmaak verplichtingen voltooid. Het was zwaar, maar het resultaat zorgt voor voldoening. Rick complimenten voor de schone ramen en Mike voor de gilmmende keuken! Het is prettig dat onze housemates in Melbourne zich wel aan een dergelijk schoonmaakrooster en afspraken kunnen houden... Voel je vooral niet aangesproken Jorco, Mark, Gerald, Mike en Kevin.

De Aziaten in huis hebben de kerstboom al opgezet. Met een leuk kerstliedje op de achtergrond hebben wij ook ons steentje bijgedragen. Terwijl in Nederland iedereen druk in de weer is met Sinterklaas. (voel je vrij om pepernoten deze kant op te sturen)

Hier gaat nog steeds alles op rolletjes. Wij willen de stugge volhouders bedanken voor de reacties. Deze doen ons namelijk goed! Het is prettig om op de hoogte te worden gehouden met van alles en nog wat! De haai was ons helaas net iets te snel af, Lous. We hopen de beste knaap volgende week in kraag te kunnen vatten. We houden jullie hier uiteraard van op de hoogte!

Naast ons bestaan hier in Melbourne, gaat jullie leventje in het kikkerlandje ook gewoon door. Wij zijn benieuwd hoe het jullie vergaat in Nederland. Via de mail, msn, skype krijgen we het een en ander mee. Maarrr niet altijd even uitgebreid en van iedereen. Gebeuren er nog wel spannende noemenswaardige dingen? Daar gaan we gemakshalve wel van uit namelijk! Onze vrienden zijn in tegenstelling tot ons nog niet veranderd, vernemen wij. Laat die fles nou eens met rust! Dat is ons nederige doch wijze advies.

Nu even over onze eigen avonturen. Het is ontzettend zwaar om met 35 graden braaf naar ons werk te lopen. De verleiding is zo nu en dan groot om linksaf te slaan richting het strand. Maar verstandig dat wij zijn, hebben we de verleiding tot op heden nog kunnen weerstaan.
Voor de verandering zullen wij eerst uitwijden over onze stage bij Golf Australia. Zoals in het laatste bericht aangegeven stond een belangrijke meeting op het progamma. Het resultaat hiervan is goed te noemen. Mike gaat samenwerken met de nieuwe CEO (Chief Executive Officer). De beste man start morgen in zijn nieuwe functie. Samen gaan zij een nieuw brand ontwikkelen voor de Juniors. Later zullen wij hier meer over kunnen uitwijden.
Wat betreft Rick zijn specifieke opdracht. Kort geleden is in opdracht van Golf Australia een rapport over de vrouwenmarkt uitgekomen. Daaruit is voortgekomen dat relatief gezien weinig vrouwen een functie bekleden binnen de golfwereld (in leadership/governance). Aan Rick de schone taak om implementatiestrategieen te ontwikkelen waardoor in de toekomst meer vrouwen dergelijke functies zullen bekleden. Een van de geweldige ideeen die onstaan zijn tussen een van de vele diepgaande gesprekken tussen Mike en Rick is het ontwikkelen van een virtuele bibliotheek. Deze virtuele biblioteek zal volgegooid worden met informatie in relatie tot deze functies, waardoor (hopelijk) de confidence van de vrouwen opgekrikt wordt. Zo, nu hebben jullie een iets beter idee hoe onze stage vormgegeven wordt!
Genoeg over Golf Australia. Jullie lezers, moeten ook begrijpen dat wij te maken hebben met beroepsgheim.

Naast de stage hebben wij ook niet stilgezeten. Zo is Rick zijn achternichtje + vriendin op bezoek geweest. Hiermee hebben wij een erg leuke avond/nacht gehad. Wij hebben in onderling overleg afgesproken niets publiekelijk te publiceren. Maar toch moeten wij kwijt dat; Ineke het wel heel gezellig had in haar eentje in de taxi Jammer dat de Aziaten ons niet op de bank lieten slapen en wij noodgedwongen met z'n vieren in ons kamertje moesten slapen, op deze manier werd het wel heel warm op onze kamer.

Daaropvolgend hebben wij 2 dagen aan het strand/bed gelegen. Dat kan allemaal met dit mooie weer hierho.
Op dinsdag 4 november hoefden wij geen stage te lopen ivm de Melbourne Cup. Naar dit evenement gingen wij tezamen met Charles (uut Limburg). Het was kortgezegd een geweldig daggie. Sjjchitterend zo als Charles zou hebben gezegd. Helaas niet voor iedereen een succesvol dagje op alle gebieden. Maar laten we het zo zeggen, Mike heeft zijn befaamde bijnaam weer eens eer aangedaan! En voor de ander eindigde de avond in de Burgerking. De kenners onder ons, weten waar we het hier over hebben.
Ook zijn we nog een paar keer naar ons hostel geweest. Het afscheid moeten nemen van Brandon was jammer, maar we hebben Brandon nog even kippenvel bezorgd met een karaoke song met de boys van de Pint on Punt Hostel. Vraag Afroman man maar wat voor liedje wij hebben gezongen die avond!

De afgelopen week kan als rustig beschouwd worden. De week zijn we doorgekomen met stage, films kijken, tennissen, zwemmen, fitnessen. Dit doordat het naderen van het einde van de maand merkbaar is in de portomonnee. Onze mama's zullen dit waarschijnlijk niet erg vinden..

Wij gaan eens kijken of we een live streampje voor de Neuzen-PSV kunnen krijgen en daarna FC GRUNN-de graafschap.

Jullie horen van ons!!
Wij zien de recties met veel belangstelling en waardering tegemoet! '

Voor de foto's kunnen inmiddels onze hyve's geraadpleegd worden. Misschien lijkt het door de foto's dat er veel gefeest wordt, maar onze camera's zijn nog niet op stage geweest, binnenkort zullen we ze daar introduceren!

XXXX Mike & Rick

• 16 November 2008 - 12:24

Achternichtje:

Het moet jullie toch goed doen dat ik tot nu toe tijdens het lezen van alle verslagen van jullie, letterlijk van m'n stoel van het lachen :)
    You guys are hysterical!

xoxo

Jur:

Weer een geweldig leuk verhaal om te lezen. Naast golftalent, hebben jullie ook schrijverstalent. Jullie leren een hoop daar op vele terreinen. Dat wordt nog wennen straks in osn saaie kikkerlandje. Jullie denken dat wij veel beleven hier in Nederland? Ech nie. Have fun and (of but) take care !!

• 16 November 2008 - 15:14

Mikesmama:

Lieve jongens,

Weer een prima verhaal, je ziet t voor je. En idd goed geschreven!
    En prima die schoonmaak, zo regelmatig, alles spic en span daar. Lijkt me ook leuk es die foto s bij Golf Australia te zien, maar we moeten ook weer niet te veel willen natuurlijk, komt wel.

Nou, bedankt eerst weer, en succes morgen!

groeten van Ineke

• 16 November 2008 - 21:23

Michiel VG:

Beste Amigo's!
    fantastisch verhaal wederom, chapeau!
    Ik ben sinds kort ook aan het skypen, gaarna zou ik jullie toevoegen aan mijn lijst! voegen jullie mij anders toe? (vong86 is me nickname)

geniet ervan!
    xx

• 16 November 2008 - 23:07

Barti:

Boys! Mooi dat het jullie nog steeds voor de wind gaat, leuk om de verhalen te lezen en erg mooi dat jullie je bijnamen eer aan doen in het verre Oosten! We zijn het weekend hier goed begonnen met het teamfeestje @ Nerveus'crib! Als Bas E dit leest: we waren om 3u nog lang niet thuis! Het kingzen en karaoke 'en vonden weer gretig aftrek. Jullie afwezigheid was de enige smet op de avond.. Uiteraard hebben we dit vandaag een goed vervolg gegeven door overtuigend van Gronitas en De Graafschap te winnen!
    Take care, kusje

• 17 November 2008 - 08:45

Henny Koops:

Lieve Rick en Mike,

Willen jullie nog wel weer terug naar Nederland? Volgens mij is het heel goed vertoeven daar. Geniet steeds van de verhalen die jullie sturen. Succes met alles!!!!

Lieve groet, Henny

• 17 November 2008 - 15:05

Joep:

Toppers, goed om door jullie op de hoogte gehouden van de belevenissen en te horen dat de liefde voor het groen-wit tijd en plaats jullie er niet van weerhoudt de wedstrijden te kijken.. De week is hier weer begonnen. De meest burgerlijke studenten van Stad(Oosterweg110)zijn dan ook weer druk aan de studie(!). Eigenlijk wist ik het ook wel, maar ben toch blij dat jullie wel inzien dat ik mijn huishoudelijke taken altijd doe! Mooie polo's heb je ook aan op die foto's Rick; die mag je straks in december gedurende 2 weken afstaan aan de rechtmatige eigenaar. Doe ons trouwens ook maar 10C graden van jullie, zijn we allemaal mee geholpen.

Rollaterss

ps. Leuke foto van zo'n wasbak!

• 17 November 2008 - 19:44

Marlies:

Hey!!

Top verhaal weer.. Mooi genieten dus! Studeren en feesten in het buitenland gaan prima samen.. Ik weet het zelf ook ;)
    Rick, leuk dat je ook een berichtje hebt geplaatst. Ik ga zo jullie foto's checken op hyves! Succes daar en nog heel veel plezier!!

Liefs Marlies

• 19 November 2008 - 09:59

Froukje:

Jaa daag! Top verhaal weer! Vandaag gehoord dat ik ben toegelaten tot de universiteit in Nieuw Zeeland! YES! Wij zien elkaar daar ;)

xx

• 24 November 2008 - 23:22

Jeroen (Dijkie):

Eeey Boys! Complimenten voor het verhaal!! Succes met de stage, en geniet van het leven en vooral de feesten in Australia! We keep in touch, Moi! (dat laatste is Gronings, hoop dat je dat nog weet;))

• 25 November 2008 - 21:28

Kloosfamily:

ha boys, als jullie kerstkaartjes verwachten... geef dan even je nieuwe adres door of heb ik ergens een annonce gemist? blijf lekker genieten van alle leuke dingen die de aussies bieden! Bye bye!

• 27 November 2008 - 09:11

Maudy:

Hoi Rick en Mike,

Even een berichtje uit het druilerige Meppel, leuk om je zo te volgen Rick, Lous heeft jullie site aan onze favorieten toegevoegd, vandaar dat wij jullie nu ook volgen.
    Ben "jaloers" op wat jullie allemaal meemaken, geweldig en hoe jullie het beschrijven erg leuk!!
    Ate gaat a.s. vrijdag voor een kijkoperatie van zijn knie, spannend voor hem, hij krijgt natuurlijk van ons a lot of TLC.
    Veel plezier, groetjes Maudy

• 03 December 2008 - 09:48

C:

:'(

• 05 December 2008 - 16:05

Lous:

Het laatste nieuws over Australië:

Australië sluit grenzen voor nieuw paspoort.

Australië heeft Nederlandse reizigers de toegang tot het land geweigerd omdat de nummers van hun nieuwe Nederlandse paspoort niet bekend waren bij de Australische visumdienst.

In twee gevallen kregen landgenoten op Schiphol tot hun verbijstering te horen dat ze niet aan boord mochten.

Heb ik weer. Ook net een nieuw paspoort geregeld. Dus vandaag over 2 weken fingers crossed.

By the way Rick, maak je geen zorgen over Sinterklaas. Wij maken jouw pakjes hier wel open.

x Lous

• 15 December 2008 - 09:39

Nienke:

heey jongens,

jullie verhalen zijn elke keer erg leuk om te lezen! goed om te zien dat jullie het zo naar je zin hebben!lijkt me echt een vreselijke straf om daar te zitten ;) Ligt de loper er al voor familie LOMBO?

Veel plezier de komende weken!
    Kus