De cirkel is (bijna) rond.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu De cirkel is (bijna) rond.. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu

De cirkel is (bijna) rond..

Door: Rick & Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Rick

01 Maart 2009 | Australië, Melbourne

Vrienden, familie, kennissen + overige geinteresseerden!

Zoals de titel al doet vermoeden is dit het laatste verslag dat wij zullen publiceren op de inmiddels wereldberoemde website www.rickenmike.waarbenjij.nu. Maar fans wees niet getreurd, medio augustus 2009 zullen al onze verhalen gebundeld in de betere boekenwinkels te vinden zijn!

Het laatste verhaal dateerd alweer van midden januari, een evaluatie van de vakantie met de familie Lommerts.

Sindsdien is het wat betreft stage alleen maar drukker geworden. De stage opdrachten van zowel Mike als Rick dienden te worden opgeleverd in de weken die volgden en de Australian Open voor women stond op stapel!

Maar eerst leuke dingen. Eind januari zijn wij nog naar de Australian Open tennis geweest in Melbourne. Woensdagavond hebben wij de Australische favourits aan het werk gezien, Jelena Dokic en Bernard Tomic (het 16 jarige talent). Super om wedstrijden te zien op centre court met alle toeters en bellen van dien. Goede partijen gezien, vooral de wedstrijd van Jelena Dokic was zeker de moeite waard om te zien. Vervolgens hadden wij nog een dagkaart voor de zaterdag daaropvolgend. Zaterdagochtend heen gegaan en de hele dag werkelijkwaar w(wereld)top-tennis gezien. Spelers als Gilbert Simon, Mario Ancic, Suarez-Navarro. Hoogtepunt van de dag, naast de Heineken garden, was de partij tussen Feranndo Gonzalez en Richard Casquet. Werkelijkwaar toptennis gezien, beide tennissers gaven weinig toe en maakten er een uiterst spannende wedstrijd van met als conclusie dat Fernando Gonzalez net iets meer geluk had dan Casquet. De sfeer tijdens de wedstrijd deed ons denken aan de hoogtij dagen in het Oosterpark, met vuurwerk en veel gezang, kortom een superfeest.

Het leven in the Pint on Punt is ons de laatste weken ook weer erg goed bevallen. We zijn de afgelopen weken met enige regelmaat in de Pint on Punt geweest en hebben er voor gezorgd dat ze onze namen niet meer zo 1,2,3, zullen vergeten. De zaterdag voordat we vetrokken nog een leuke party gehad. Verder hebben we veel barbeques met de boys gehad, tenniswedstrijden gespeeld en het St.Kilda festival bezocht (de moeite waard voor mensen die graag naar festivals gaan).

Zoals jullie al wisten maakten wij in Melbourne ook deel uit van een zaalvoetbal team, Check the Books. Wij hebben dit team naar de finale's weten te loodsen, na weergaloos (volgens de Aussies ook wel totaal voetbal) te hebben laten zien. De finale speelde zich af in een intimiderende entourage tegen de gevreesde Aziaten uit Maleisie. Dit team was in de reguliere competitie ongeslagen bovenaan geeindigd en een maatje te groot gebleken voor ons team tijdens deze competitie. Maar een finale is een wedstrijd opzich hadden wij onze teamgenoten duidelijk gemaakt, dus alles lag nog open. Ook enkele termen gebruikt om het nodige testosteron op te krikken; Seconds are losers, Football is war, etc. Na een spannende wedstrijd met verschillende voorsprongen voor ons team stond het in de laatste minuut nog 8-8. 1 minuut voor tijd maakten zij de 9-8 en raken wij nog 2x de paal, het mocht niet baten. Uiteindelijk de prijs voor runners up in ontvangst genomen en dat was het.

Voor de rest zijn wij toch wel veel actief geweest met Golf Australia, niet alleen met werkzaamheden maar ook leuke activiteiten daar om heen. Hoogtepunt van de stage en de afgelopen periode was toch wel de Women's Australian Open 2009. Wij hebben het hele toernooi mogen meemaken van begin tot eind en hebben onze mouwen opgestroopt deze periode. Wij zaten in het operationele team wat inhield dat we overal op de golfbaan konden worden ingezet. Operationele taken in de brede zin van het woord, met als leukste voorbeeld dat Rick met toeval als caddie op de baan kwam te staan bij een heetgebakerde Engelse. Rick chapeau! Verder varieerden de taken van drinken bijvullen in de koelkasten op elke hole, opbouwen van 'the village' tot aan het voorbereiden van de eindpresentatie van de winnares op de 18e hole.
Het waren lange dagen, 2 dagen hebben wij gewerkt met 46 graden celsius. Nou wij kunnen jullie vertellen dat dat aardig warm en wij met veel heimwee aan Nederland dachten, vooral de -10 graden had ons op dat moment goed gedaan. Verder hebben we veel leuke mensen ontmoet waar wij de weken voorafgaand en tijdens het evenement close mee hebben samengewerkt. Het evenement werd afgesloten met een afterparty, waar wij deze keer wel werden toegelaten. De avond eindigde met enkele 'vrienden' aan de bar in het Crown Casino, een zeer geslaagde eindparty van de Australian Open! De daaropvolgende week stond in het teken van de definitieve afonding van alle verslagleggingen en het afscheid nemen van alle collega's en vrienden bij Golf Australia. Hetgeen wat wij beiden met een zeer positief gevoel hebben afgesloten. De beoordeling van onze supervisor Kevin. T oftewel Mr.T was heel goed, we konden door de dubbele plusjes het bos niet meer zien. En het afscheid met de collega's was ook speciaal te noemen, aangezien er een speciale 'farewell function' voor the Dutchies werd georganiseerd. Wij hadden voor iedereen cadeau's gekocht met daarbij een bijpassende herinnering aan onze tijd met hun tijdens onze stage.

De laatste dagen in Melbourne hebben wij onze tijd versleten met etentjes met verschillende collega's, waaronder de CEO Stephen Pitt en onze supervisor Kevin. We hebben ons appartement nog kunnen laten zien aan de vrouwen uit Melbourne, heel gezellig, tot ergenis van onze huisbaas.

Wij bevinden in ons nu in het gekkenhuis dat Hong Kong heet. We zitten hier in Wan Chai, zo ongeveer het centrum van Hong Kong en hebben nog nooit zoveel Aziaten bij elkaar gezien, laat staan Aziatisch eten. Leuke dagtripjes gemaakt hier waardoor we Hong Kong wat beter hebben leren kennen en wat hebben kunnen zien van de oude Chinese cultuur.

Terugkijkend op het avontuur hier in Melbourne komen de volgende herinneringen bij ons naar boven.

Het ontmoeten van nieuwe vrienden met verschillende nationaliteiten, aan de andere kant van de wereld.

De succesvolle samenwerking met Golf Australia waarbij we alle activiteiten van de organisatie hebben kunnen zien en ook veel vrienden hebben gemaakt.

Het is geweldig geweest om een half jaar midden in het centrum van een stad als Melbourne te hebben geleefd. Waarbij we niet hadden durven dromen dat het zo'n geweldige stad zou zijn, Melbourne has it all!

Onze expertise, kennis en het sociale netwerk heeft een boost gekregen. Door in een nieuwe, uitdagende omgeving werkzaam te zijn geweest.

Het contact met de leuke dame's in en rondom Melbourne.

De vakantie met de familie Lommerts mag uiteraard ook niet ontbreken in dit rijtje, een groot succes!

Onze supervisor Kevin Tangey zullen we ons leven lang niet meer vergeten. Hij heeft ons in en naast onze stage fantastisch begeleid en veel (vrije) tijd in ons besteed.

Rest ons nog onze fans te bedanken voor alle berichtjes van de laatste maanden en het bezoeken van deze website!

Cheers.

Rick & Mike

• 01 Maart 2009 - 10:58

Harry En Jorien:

nou jongens, indrukwekkend laatste bericht! geweldig om deze bagage mee te mogen nemen, ik denk wel dat reizen jullie nu in het bloed zit! fijne thuiskomst morgen, de zon schijnt nu al! groetjes van de kloosfamily

• 01 Maart 2009 - 11:25

Mikesmama:

Hi boys,

Dit tekent wel even weer jullie klasse, in alle drukte voor vertrek toch nog even een afrondend verslag produceren, klasse!!
    Vanaf begin tot eind hebben we zo mee kunnen leven en een behoorlijk goed beeld van jullie avontuur gekregen, bedankt boys.
    De cirkel idd bijna rond maar zeker een met heel veel kleuren.
    Een terugkomst met veel meer bagage dan bij vertrek...
    Fijne terugreis, goeie vlucht en succes back home!!

ineke

• 01 Maart 2009 - 12:03

Suus En Luuc !:

Hee neefie !,

Zo te zien heb je het wel super gehad! Maar we zijn wel blij dat je nu weer thuis komt want we missen je egt wel!
    en natuurlijk super dat je weer bij kerst kan zijn! Hahaha,

Liefs & een dikke kus
    je nichte en tante!
    en sander en stefan natuurlijk!

• 01 Maart 2009 - 12:05

Ingrid:

He boys,
    Het wordt zo langzamerhand eentonig, maar het is weer een fantastisch verslag, ik zal ze gaan missen. Aan alles komt een end zullen we maar zeggen. Geniet nog even van al die drukte in Hong Kong en dan opmaken voor de laaaaaange terugvlucht. Tot ziens in Groningen

• 01 Maart 2009 - 12:58

Marieke:

Mike en Rick,

Wat een indrukwekkend, afrondend verslag! Een goede terugreis gewenst en dan zal het weer wennen worden op meerdere fronten... Zonder elkaar slapen, met de kou, de dagelijkse dingen, nederlands praten enz....
    Wij zijn trots op jullie doen en laten en blij dat jullie naar huis komen.

Marieke en de rest van het gezin

• 01 Maart 2009 - 19:34

M Von G:

Heren,
    wat een indrukwekkende samenvatting!
    Vooral de 2 woorden 'half jaar' hebben mij doen beseffen dat time flies!!

Tot spoedig!!

• 02 Maart 2009 - 12:48

Henny Koops:

wat een heerlijk warm positief verhaal. Jullie zijn een hele positieve ervaring rijker lijkt me. Zal de verhalen missen maar misschien wel leuk om nog een verhaal te schrijven over jullie terugkomperiode in Grunning, en hoe jullie hier de draad weer oppakken. Dus ik wacht nog op een leuk verhaal.In ieder geval welkom THUIS!!!!. Het zal wel een hele drukke periode worden voor jullie, en veel bijteuten onder het genot van vele pilsjes. Proost, jullie hebben het verdiend.
    Sterkte met de kou hier en het afkicken van jullie Australian periode.

Liefs Henny