Niet verwacht, toch gekomen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu Niet verwacht, toch gekomen! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu

Niet verwacht, toch gekomen!

Door: Rick & Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Rick

29 Oktober 2008 | Australië, Melbourne

Beste lezers,

Ten eerste gaat onze dank uit naar diegene die de moeite hebben genomen een reactie te plaatsen! bedankt voor de mooie, grappige, lieve, reacties (en felicitaties). Deze worden meerdere malen overgelezen tijdens een sporadisch heimweemomentje. Bijvoorbeeld als FC Groningen weer eens heeft gewonnen zonder onze steun..
Wij vragen ons af, welke vertaalsite Lous 'Tannie' Bodewes heeft gebruikt en wie mikesmama is, met al die rare berichten?

Het laatste bericht dateert al van meer dan 3 weken geleden. Ook wij vinden dit schandalig. Maarrrr dit heeft te maken met en gebrek aan tijd, internet, etc. Het volgende verslag zal sneller geplaatst worden. Dat beloven wij, dat dan weer wel!

Sinds het laatste bericht hebben we niet stilgezeten en is er veel gebeurd. We zijn afgelopen zaterdag verhuisd naar het appartement. Het appartement is heel relaxt, het is mooi ingericht en de faciliteiten zijn ook niet misselijk met een zwembad, gym, tennis court, barbeknoei area, etc. De 4 huisgenoten zijn aardig en heel netjes. Gelukkig zijn wij dat ook, scheelt weer.

Maar voor de verhuizing hebben wij natuurlijk nog enkele weken doorgebracht in het hostel. Het is een leuke tijd geweest in het hostel, hebben veel 'vrienden' gemaakt en zullen ook zeker enkele keren (per week) terug komen in het hostel. Bijvoorbeeld op Rick zijn verjaardag erg goed opgevangen door het barpersoneel bij terugkomst van stage en het verjaardagscadeau smaakte errug goed.

Ook maken wij tegenwoordig deel uit van het indoorsoccerteam: 'check the books'. Dit is een team dat voor de komst van de 2 dutchies nog geen wedstrijd had gewonnen en sinds enkele weken fier aan de leiding gaat in divisie 5, te vergelijken met reserve 6e klasse in Nederland. Dit is een leuk gebeuren en een aangenaam tijdverdrijf gedurende een 'zware' stageweek. Natuurlijk zijn we de afgelopen weken ook op stap geweest, niet zonder succes overigens.

Tijdens het schrijven van het bericht komen ondergetekenden tot besef dat sinds het hostel verlaten is, veel herinneringen zijn vervaagd. Binnenkort zullen we het wat rustiger aan gaan doen in de weekenden. Al staan er voor volgende week weer leuke uitstapjes op de planning (we sommen ze even op):

- Zaterdag: Bezoek van Sjoukje & Ineke vanuit Ballarat, we zullen ze een sightseeing door het uitgaansleven van Melbourne bezorgen!
- Maandag: Een vrije dag. Aangezien dinsdag een public holiday is, nemen veel collega's een lang weekend. Onze supervisor stond er op dat wij deze dag ook vrij zouden nemen. Nou zijn wij de beroerdsten niet en hebben dit aanbod dan (met lichte tegenzin) geaccepteerd. O ja, het schijnt die dag 35 graden te worden. Dus een beetje surfen, bakken en braden! Jullie kennen het vast wel!
- Dinsdag: Melbourne Cup, dit is een public holiday, horseriding, in Melbourne en komen 120000 mensen op af. Hier wordt veel gewed en er schijnt ook bier verkocht te worden...
- Woensdag: Karaoke avond in de pub, maar dit keer met een speciaal tintje, onze Ierse buddy Brandon gaat ons verlaten. Hij geeft deze avond zijn afscheidsfeestje (kaarten zijn nog steeds beschikbaar!!!!)

Goed, dan over tot de orde van de dag, STAGE. De stage begint zo langzamerhand steeds meer en meer vorm te krijgen. Zo helpen wij mee met het organiseren van een groot nationaal participatie evenement. Hierin is onze taak het opstellen van een informatiepack die verstuurd moet worden naar de stateofficials.
Wat betreft de stage-specifieke opdracht; Mike focust zich op de junioren markt, hij houdt zich bezig met de ontwikkeling van een nieuw national brand voor junioren in Australie. Rick concentreert zich op de vrouwenmarkt. Hij dient de markt en de ontwikkelingen zorgvuldig te analyseren alvorens hij advies zal uitbrengen.
Voor ons beiden is de vergadering op 7 november erg belangrijk. Op deze Golf Development Committee, waar alle staten vertegenwoordigd zullen zijn, worden beslissingen genomen die voor de nodige veranderingen gaan zorgen voor de golfwereld in Australie. Kortom er staan ons interessante tijden te wachten.

Dit was het dan voor vandaag. Het zal volgende week vervolgd met een gedetailleerder verslag, included hoogtepunten van de avonden/nachten. Uit de reacties konden we opmaken dat dit bij het vorige verslag gewaardeerd werd. En de gevolgen van de uitkomst van de vergadering.

De hartelijke greetings,hugs,etc vanuit een zonnig Australie,

Rick & Mike

• 29 Oktober 2008 - 06:31

Mike&Rick:

P.s. De afgelopen week hebben we ook golfles gehad, volgens de pro waren we talented.. Dus als er waaghalzen zijn, die de uitdaging aan willen gaan, kom maar op!!

• 29 Oktober 2008 - 07:05

Jorien:

nou, weer een prima verhaal, proef de sfeer! jullie 35 C en mijn jas met shawl en handschoenen liggen klaar.... rick, je familie zal het geweldig vinden als je de golfschwung onder controle kijgt. succes en veel fun dan maar weer. nog steeds geen foto's????????????
    greetzzzzz

• 29 Oktober 2008 - 08:27

Hilde:

wijzijnnietjaliers
    etc

• 29 Oktober 2008 - 20:00

Marieke :

Het is hier aardig frisjes. De temperaturen bij jullie spreken me meer aan. Denk om het gat in de ozinlaag boven Aussiland. Smeren met een hoge factor en nog eens smeren of laat je insmeren.....
    Toedeloe,

Marieke

• 29 Oktober 2008 - 20:01

Marieke:

Het is natuurlijk ozon en geen onzin!

• 31 Oktober 2008 - 02:46

Charles:

Hey mannen,

Nog een mooi avondje gehad in het hostel in St.Kilda;)?
    Als jullie ooit nog eens een biertje willen drinken, -->0438381596

Gr Charles, de Roda JC fan!

• 31 Oktober 2008 - 02:49

Charles:

Trouwens,

Ik wil wel met jullie meegaan naar Melbourne Cup, als dit ok is haha? Mijn huisgenoten hebben geen pak, geld, motivatie etc. etc...

Ik wacht af..

• 01 November 2008 - 16:07

Berkelcity:

Jongens, goed om te horen dat jullie je vermaken! Bij vertrek beschikten jullie over een puur imago (ondernemend, assertief, fanatiek, prestatief). Houd in de verhalen rekening met je imago en dat het jullie dus púúr om de stage gaat, bijv. de vrouwenmarkt....:)

• 03 November 2008 - 13:11

Ingrid:

Weer een prima verhaal. Misschien kunnen jullie correspondent worden bij het Dagblad van het Noorden. Als jullie je gvb hebben gehaald kan ik jullie, als jullie weer back in town zijn, misschien eens uitnodigen om een balletje te slaan.
    Jongens geniet ervan. Groetjes, Ingrid

• 07 November 2008 - 09:21

Rick :

Mensen de fotos staan op hyves, dus ga nu snel naar hyves en check daar de nieuwste foto's, met deze maand o.a.: Rick en Mike en hun geliefdes, afscheidsfeest Brandon wordt erg emotioneel, 249588 dollar gewonnen met paardenraces... MIS HET NIET

• 07 November 2008 - 09:24

Mike:

GA DIE FOTO'S KIJKEN!!!

• 08 November 2008 - 10:12

Jur:

Leuk verhaal. We kunnen niet wachten om ook in het vliegtuig te stappen en met jullie mee te feesten. We rekenen natuurlijk op een doordacht en uitgebalanceerde tot in de puntjes voorbereide reis door Australie straks. Hoe zal dat zijn: Oud en Nieuw met 35 graden. Doen jullie wel een beetje rustig aan trouwens. Ik krijg de indruk dat er veel gedronken en gejaagd wordt. Niets mis mee, maar doe alles met respect voor de ander en jezelf. Have fun.

• 10 November 2008 - 21:09

Lous:

Australiërs bang voor megahaai

HAREN 'vernomen uit de kwaliteitskrant de Telegraaf van 10-11-2008'

Toeristen in de buurt van het Australische Streaky Bay durven het water niet meer in. De afgelopen weken werd meerdere malen een witte haai gesignaleerd van ongeveer vijf meter lang.

Gisteren nog werd een visser in zijn bootje aangevallen door een haai. Het beest beet in de motor en in de scheepsromp. De man wist maar net te ontsnappen.

In Australië worden ieder jaar vanaf november, als het zomerseizoen weer begint, haaien gespot aan de kust. Maar een vis van deze omvang is uitzonderlijk.

Daarom heeft de politie al verschillende waarschuwingen gedaan aan de zwemliefhebbers aan de bij toeristen populaire westkust.

Mannen zorgen jullie er even voor dat deze grote vriend zo rond half december is verdwenen zodat wij ongestoord met onze poezelige teentjes in the Ocean kunnen badderen.

Groetjes