Genieten geblazen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu Genieten geblazen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu

Genieten geblazen

Door: Rick & Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Rick

20 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Het laatste verslag dateert van een maand geleden. Diegenen die de moeite hebben genomen het het 7-A4’tjes, 34.678 woorden en 945.445 tekens bevattende verslag te lezen verdienen een pluim! De toppers die vervolgens ook nog een reactie hebben geplaatst verdienen een extra grote pluim!

Wij zullen jullie deze keer sparen, door het verslag leesbaar te houden.

Sinds de verschijning van het laatste verslag hebben de heren niet stilgezeten. In de tussentijd is veel gebeurd. Het laatste verslag is afgesloten met de mededeling dat er een afsluitende barbeknoei met de collega’s op het progamma stond en daarbij de familie van Rick zou arriveren. De bbq was erg lekker en gezellig. We hebben zelfs een heus cadeau mogen ontvangen, Mike een bordspel en Rick een CD van ABBA (nu snappen jullie wel dat in het appartement wordt met grote regelmaat ‘’Dancing Queen’’ geoefend om geen flater te slaan karaoke-bar).

We hadden besloten in het weekend van onze rust te genieten. Aangenomen werd dat de fam. Lommerts deze bij komst wreed zou gaan verstoren. Achteraf bleek dit mee te vallen, in het beginnen waren de heren en dames aardig druk, de laatste dagen hoorden we al een enkeling gebruik maken van de Ozzie-term: No Worries, mate!
Het wederzien met de familie bleek aardig emotioneel te zijn. Namelijk, Rick is een moeders-kind, (Rick is er zelf trots op, Mike vindt de telefoongesprekken zo nu en dan aardig irritant).

Het was ontzettend leuk en speciaal de familie door dit fantastische land te mogen rondleiden. De 1e dagen hebben we Melbourne geshowed, daarna zijn we met de camper-vans de Great Ocean Road afgereden, vervolgens het gebergte in de Grampians aangedaan, richting Canberra gereden, terug naar de kust en via de kust naar Sydney. Dit traject is in al met al 2 weken afgelegd. Onderweg hebben we op de mooiste plekken ‘wild’ gekampeerd. Aan het strand, aan een meer (was dat even mooi, of niet dan Bart), in nationale parken, etc.
Als wij op dit moment terug denken aan de vakantie, borrelt het volgende bij ons op; Flegmatiek, heel veel gezelligheid, doem worden (= Gronings dialect voor aangeschoten worden), idyllisch, diverse en fantastische landschappen, foto’s van een stijlpaart-rog (was die even impressive Joepio!), een intensieve ‘vakantie’, het vingertje van joep, p**** toefje, verhitte Lous/remschijven, schitterend vuurwerk!
Ook Mike heeft zich tijdens deze vakantie uitstekend vermaakt. Hij heeft zich knap staande gehouden in het ‘kippenhok’ van de familie en was van toegevoegde waarde voor het gezelschap, we hadden dan ook niks anders verwacht!

Zo, nu hopen wij dat jullie een indruk van onze vakantie kunnen maken. Is dit niet het geval, verwijzen wij jullie graag naar de gemaakte foto’s, te vinden op www.ricklommerts.hyves.nl & www.mikeyfc.hyves.nl & . Zodra de bezitters van de verschillende camera’s (hier rekenen wij Joep niet meer toe) hersteld zijn van de jet-lag en de foto’s hebben toegestuurd zal de collectie uitgebreidt worden.
Inmiddels ligt de geweldige vakantie alweer 2 weken achter ons. Wij zijn momenteel druk bezig met het afronden van de opdrachten voor de stage. Deze opdrachten hopen wij voor het einde van de maand afgerond te hebben, zodat met een leeg hoofd 3 weken lang op de Women’s Australian Open werk verzet kan worden. Deze deadline gaan wij vast en zeker halen! De feedback is tot dusver positief (vonden we het vermelden ook wel even waard:P)

De werkzaamheden voor Golf Australia zijn absoluut geen straf, maar ook staan een aantal actviteiten buiten de stage gepland. Wij hebben voor 2 dagen kaarten, via collega Coco, kaarten kunnen regelen voor de Australian Open Tennis. Op de woensdag hebben we kaarten voor centre-court. Hopelijk krijgen we een groot (maximaal 2,20m) speler te zien, hier weten we vanavond pas meer over..
Volgende week staat een lang weekend richting Tasmania gepland. Dit belooft een mooie trip te worden. Tasmania staat ook wel bekend als ‘klein New-Zealand!
Daarbij hopen wij onze tussenstop in Hong Kong te verlengen met enkele dagen. Het schijnt mogelijk te zijn dit te regelen met de vliegmaatschappij. Ook hier later meer over..

Hopelijk is het verslag informatief genoeg voor de trouwe lezer. Noodgedwongen moeten wij er een einde aan breien. Het is eindelijk, maar toch echt zomer in Melbourne. Station van bestemming is in deze tijden vaak, het strand!

Regards, hugs, kisses and love,

The Ozzies.

Ps: Henny bedankt voor de kerstkaart, Greet natuurlijk ook, Ineke voor het leesvoer, de hagelslag (wat hebben we dat gemist), de kroketten, frikandellen, die bij aankomst niet meer zo bevroren waren.

• 20 Januari 2009 - 03:45

Marieke:

Haai Boys,

Fijn dat jullie onze reis zo mooi verslagen hebben! Wij denken er met genoegen aan terug.
    De rode theepot is in gebruik, de uggs zijn nog niet uit geweest en Lous haar specifieke opmerkingen over de boys worden geregeld gememoreerd. Volgens mij hebben ze het gewenste effect....
    Wij houden de Australian Open in de gaten. Jullie zijn nog niet gespot.
    Mike, de slagroomtaart was heerlijk.
    Pas goed op elkaar, liefs, Marieke

• 20 Januari 2009 - 05:54

(moeder) Hilde:

een moederskindje, wat lief ...........

• 20 Januari 2009 - 08:30

Kloosfamily:

hello there....
    wij stonden natuurlijk in convooi met zelfs een speciale reisbagagewagen... klaar op het perron met voorverwarmde jassen om de verhitte family van down-under weer op te vangen en te begeleiden naar hun vertrouwde huis, niet wild, niet aan een meer wel bij een bescheiden vijver. bij een kop thee de eerste verhalen gehoord en nog steeds komt er wat en bijna dagelijks zien we originele uggs.... blijken erg lekker warm te zijn! veel plezier nog en suc6 met het afronden van de stage, maar dat zal no problem zijn! groetjes en se you later!!!!

• 20 Januari 2009 - 09:36

Mark:

Boys,

Het aftellen is begonnen, ik heb er in ieder geval weer zin aan om 'onze' stad op de kop te zetten! Nog een mooie laatste maand toegewenst.

Vanaf een geheel-studerende-Oosterweg.. Xxx Mark

• 20 Januari 2009 - 09:38

Mikesmama:

Hee boys!

Geweldig te lezen, ja ja, het kan nu nog, maar jullie hebben er toch weer even de tijd voor genomen, klasse.
    Veel plezier bij the Australian Open...welke rij zitten jullie ook alweer?

hallo ik ben fleur vintje hetleukmet je vrient srijf jevilmet je vrient groetjesvanfleur

ik ben daan ik hou van voetbal. en jij.

hoi ik ben victor ik vint footbal leuk wat vint jij leuk ?

ik ben lies.ik fint paartrjien leuk.ishetlaat?hier midac greoten lies

liefs juf ineke en groep 3b

• 20 Januari 2009 - 21:22

Joep:

Het schrijven van verhaaltjes met hoge amusementswaarde zijn jullie na laaange tijd gelukkig nog niet verleerd. Leuk dat jullie zo genieten van die geweldige kiekjes die ik geschoten heb. Jammer dat jullie misses Ivanovic niet live in actie kunnen zien(misschien nog in het Melbournse nachtleven??). Mike, heb jij eigenlijk al een bezoek gebracht aan de plaatselijke arts? Het kan namelijk niet anders dat je nekklachten moet hebben van het nakijken van al die oude Australische natuur..

Veel plezier/succes nog en zorg er voor dat de zonnebrandsector in elk geval niet te leiden heeft onder de kredietcrisis!

• 21 Januari 2009 - 06:21

Sjoukje :

Hello there :)! What's going on?
    I'm back at the Netherlands for two weeks now. The first week was filled with parties of course, now normal life is starting again. However, uni is not starting until February. I am a very lucky girl :D.
    Good to hear that the hollies with your family were good!
    Make the best out of these final weeks and good luck with saying goodbye to Aussie: best country in the world. (Though Amsterdam is still the best city in the world).
    O and if you're heading on to Tassie, do not forget to visit Cradle Mountain and Wineglass bay. Both are must sees!
    Enjoy life,

Cheers!

• 21 Januari 2009 - 15:14

Greetje:

Lieve jongens,

We zijn weer helemaal bij na dit laatste verslag. Heb inmiddels de foto's bekeken op hyves.

Geweldig Mike, om zo met Rick zijn familie vakantie te mogen vieren. Het ziet er allemaal vreselijk gezellig uit en niet te vergeten natuurlijk de bbq met Golf Australia.

En dan ook nog even Tasmanie tussendoor. Gaan jullie met z'n tweetjes of met aanhang.

Ik wens jullie nog enkele fijne weken overthere en we hebben wel weer contact.

groetjes greetje

• 25 Januari 2009 - 09:21

Michiel:

dudes!
    wat een fenomenaal verslag wederom. Jullie hebben een aardige impressie geschetst van jullie avonturen! chapeau!
    succes met de laatste stage-verplichtingen en daarna veel plezier met de vakantie die jullie er vast en zeker aan vast plakken....
    In Groningen worden jullie opgewacht met een glimlach en een intense knuffel.
    C U!

• 26 Januari 2009 - 06:54

Joep:

Dat was lekker wakker worden vanochtend of niet dan?!

• 27 Januari 2009 - 08:27

Jur:

Het was weer geweldig leuk om te lezen. De vakantie met jullie was een absoluut groot feest. Ik verheug me nu al op een reunie, zodat we weer lekker samen "doen" (inderdaad met een "n" - nog vene gecheckt in Ter Laan), foto's kunnen kijken en jullie gebruinde koppen weer voor ons hebben. Have fun and "no worries".

• 29 Januari 2009 - 15:01

Dijkstra:

Zo weer even een aangenaam stukje leesvoer tussen alle saaie studieboeken, bedankt boys! Desondanks kan ik niet wachten op de ongecencureerde verhalen bij jullie thuiskomst, want deze verhalen zijn wel erg netjes voor jullie doen ;) Geniet van de zon en al het andere moois daar! Dikke X van Buly!

• 05 Februari 2009 - 12:31

NB:

Boys, we zullen vanavond aan de Oo*weg een minuutje stil zijn vanwege jullie gemis. Geniet nog van jullie laatste weken, we kijken naar jullie uit!

• 10 Februari 2009 - 11:16

Kloosfamily:

hoi rick en mike, hebben jullie ook last van al die vreselijke branden? het lijkt me deprimerend als je je bedenkt dat jullie in die streken rondgereisd hebben! drukt het een stempel op jullie afscheidstoernooi?
    een goeie terugreis toegewenst en een hele fijne tussenstop in HONGKONG!!! tot in grunn'nn

• 10 Februari 2009 - 12:23

Joost:

Boys, klinkt nog steeds goed allemaal! Geniet nog even van de laatste weekjes, ik kijk uit naar jullie terugkomst! Daar moet op.... ;)

X

• 17 Februari 2009 - 11:13

Ingrid:

Hi Rick en Mike,

Moet tot mijn schande bekennen dat ik nu pas jullie nieuwe nieuwsbrief heb gelezen.
    Heb je het kippenhok overleefd Mike ? Maar wat ik van de verhalen gehoord heb, hebben jullie een keigave vakantietrip gemaakt. Boys "time flies like an arrow", jullie komen al bijna terug, het half jaar is al weer voorbij. En ja dan weer met beide benen op de grond in ons Hollandse kikkerlandje. wens jullie succes met het afsluiten van jullie stage en nog veel plezier daar. Goede reis terug. Groetjes uit Eindhoven

• 18 Februari 2009 - 09:52

Nienke:

Heey jongens,

Hoe gaat het daar?? bijna klaar om weer thuis te komen! rick, bas heeft je bedje lekker warm gehouden... hangen trouwens allemaal psv posters in je kamer..nee gekheid,Ik heb nu pas jullie laatste verhaal gelezen,slecht van mij!!! hebben jullie de finale in Australian open gezien? of mijn favo federer???? Nou geniet er nog even flink van want jullie zijn al bijna weer terug! dan gaat dat mooie bruine kleurtje er zo weer van af!

Dikke kusssss tot snel

• 18 Februari 2009 - 15:47

Henny Koops:

lieve boys,

waarschijnlijk de laatste keer dat jullie deze nieuwsbrief geschreven hebben, en ik moet zeggen dat ik daar erg van genoten heb. Wat hebben jullie volgens mij een fantastische tijd gehad en straks nog even naar Hongkong. Geweldig!!!! Wens jullie nog een hele goede tijd toe, sterkte met het afscheid nemen van iedereen,(zal ook wel es heftig zijn) en.....gezond weer terug komen. Goede reis en een liefdevolle thuiskomst in Grunning.

veel liefs, en nogmaals bedankt voor jullie leuke verhalen.

Henny.

• 24 Februari 2009 - 16:26

Mikesmama:

Hee Rick en Mike

De site heet:waarbenjij.nu maar...waar zijn jullie?
    Op dit moment het geweldige Melbourne en Australie verlaten, gek gevoel voor jullie maar ook voor ons. Hoeveel uren verschil hebben we nu bijvoorbeeld?
    Heb begrepen dat er een en ander geregeld is voor jullie in Hong Kong.
    Een geweldig en vast emotioneel afscheid was het, wat dat betreft misschien goed dat jullie even op afstand...kunnen komen, toch?

We'll meet again,

fijne dagen nog,

liefs, ineke

• 25 Februari 2009 - 08:32

Froukje De Lange:

Daaag stelletje aussies!
    Nog even heel veel plezier gewenst de komende laatste dagen! Geniet ervan!
    Heeul veel hartelijke groeten uit een heeeeerlijk Nieuw Zeeland!

• 09 Oktober 2009 - 12:17

JWL:

Mooie herinneringen. Wil weer terug.