Reis + Dag 1 in Melbourne! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu Reis + Dag 1 in Melbourne! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu

Reis + Dag 1 in Melbourne!

Door: Rick & Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Rick

04 September 2008 | Nederland, Groningen

Goeie dag eem!

Allereerst willen wij vermelden dat jullie berichten ons heel goed doen! Bij sommigen van ons werd zelfs een traantje weggepinkt, maar van heimwee is zeker nog geen sprake!

Ter zake:

De reis begon natuurlijk in Groningen met het afscheid van vrienden en familie. Op schiphol dachten wij te kunnen inchecken maar bleek er nog een klein probleem te zijn met de electronische gegevens van het visum van Rick. In londen bij het boarden was er ook weer sprake van dit euvel, maar later geen last meer van gehad. Na afscheid te hebben genomen van onze chaffeurs, de dames I en G, begonnen we aan onze lange vliegreis. Op Londen aangekomen moesten wij 5 uur wachten, dit wachten hebben wij volbracht door veel te slapen en wat te eten. Rond 12 uur konden wij instappen voor de vlucht naar Hong Kong. Dit was een lange zit, ongeveer 11 uur, waarin we veel films hebben gekeken en elkaar mopjes hebben verteld. In Hong Kong aangekomen moesten we weer 2 uur wachten voordat wij de laatste 9 uur konden uitzitten. Deze vlucht verliep voor ons gevoel relaxter dan de vlucht naar Hong Kong, we hebben dan ook veel geslapen.

Rond een uurtje of 8 arriveerden wij in Melbourne. Na onze bagage te hebben opgehaald, wat ook vrij snel ging, pakten we de taxi richting onze pub (ehhh.. hostel). Nou we kunnen jullie vertellen dat we met de neus in de boter vielen, het was namelijk..... KARAOKE AVOND!! Rickos zette Guus Meeuwis en kreeg iedereen op de banken, waarna Mikos de gevoelige snaar van de mensen raakte met het nummer: Blijf je vana(na-na-na)vond bij mij van Monique Smit! Rond een uurtje of 1 zijn we gaan slapen. Rick had nog wat last van een jetlag en lag om 5 uur klaar wakker, waarna Mike 3 uur later volgde. Rond half 9 zijn we gaan ontbijten in ons Hostel (Pint on Punt, we hadden het kunnen weten) met een broodje en een kopje thee. Vervolgens zijn we Melbourne gaan verkennen, eerst terechtgekomen in een soort van China town, waar wij een uurtje in een giga-overdekt winkelcentrum hebben doorgemaakt. Hierna de tram gepakt richting het 'echte' centrum, nou wij wisten niet wat we zagen, wat een mooie stad en zo schoon! Eerst even gekeken in de straten van Melbourne alvorens wij een rondleiding in het House of Parliament hebben genomen. Het was een erg aangename rondleiding en een waanzinnig mooi gebouw, met veel goud, voor 6 miljoen dollar aan goud. Ook nog even de St. Patrick cathedral bekeken, erg mooi ook!. Hierna zijn wij een leuk park gaan bezichtigen en even gaan liggen, voordat we het wisten was de klok ineens een uur verder! Ook nog een rondje kermis gedaan en de skyline van Melbourne bekeken vanuit het reuzenrad! Voor nu eerst even genoeg en even een hapje eten, onze magen rammelen! Voor ons vanavond zullen wij fotos plaatsen en daarna vroeg ons stapelbed inkruipen. BTW: Het Engels gaat ons prima af! Morgen even het cricketstadion, het tennis stadion van de Australian Open bekijken waarna wij een city tour zullen gaan doen. Blijf vooral berichten posten, dat doet ons goed!

Groeten uit Melbourne!

Love you!

Rick en Mike

• 05 September 2008 - 18:26

Suus!:

Mike&rick'!

supper dat julie goed aangekomen zijn!
    en dat het goed gaat!

nou nog veel plezier daar in australie:)

dikke kus uit winsum!
    xx

• 06 September 2008 - 20:02

Martijn:

Rick en Mike, leuk om deze avonturen te lezen hoor! Hoop maar dat jullie stage net zo leuk is straks. Rick, ik zal morgen je plekje in het 2e elftal innemen als jet het niet erg vindt. Voelt toch wat raar om straks met het nummer 10 van jou te moeten spelen zeg. Hoef ik me daar niet schuldig over te voelen? Ik zal proberen het bij deze ene keer te laten ;-)

Dikke kus,
    Martijn

• 10 September 2008 - 17:13

Mloes En Tante Joke:

Fijn dat jullie nu ook zo`n site hebben waar wij jullie avonturen een beetje kunnen navolgen.
    vast veel plezier;)
    en tot snel
    kus fam. bo

Mike & Rick

Hoi, Wij gaan 2 september naar Australie, Melbourne om precies te zijn. Hier gaan wij de komende 6 maanden vertoeven voor onze stage. Stagelopen gaan we bij Golf Australia. Dit is de nationale golf federatie. Hopelijk wordt deze site regelmatig bezocht door jullie! Op deze manier kunnen onze ontwikkelingen op de voet gevolgd worden. Trouwens, het plaatsen van een reactie wordt eveneens gewaardeerd! Groetjes, Mike & Rick

Actief sinds 29 Aug. 2008