Gedaan met de pret... Of toch niet? - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu Gedaan met de pret... Of toch niet? - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu

Gedaan met de pret... Of toch niet?

Door: Rick & Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Rick

30 September 2008 | Nederland, Groningen

Hsaaallootjes!

Hier is ie dan, de langverwachte en het o zo spannende reisverslag!

Alle vrienden, vriendinnen, familie bedankt voor de hartverwarmende reacties!

Nadat wij jullie hadden verteld over de eerste 2 weken is het echte leven weer begonnen. Geen karaoke meer voor ons, maar serieuze bezigheden vanaf nu.

De 1e dagen stage zijn goed bevallen. Zoals vooraf gedacht, is uitgekomen. Een bijzonder leuk stageadres. De werksfeer is heel relaxt. De collega’s golfen zelfs op het kantoor. Moet je niet denken dat het er hier niet gewerkt wordt. Het gaat er hier heel ontspannen aan toe, maar werk wordt wel degelijk verzet! De eerste week was vooral veel inlezen in de materie en research doen naar wat de organisatie allemaal bezighoudt.
Zitten een paar ex-topgolfers tussen. Verder is het een gemixt gezelschap van 18 werknemers (exclusief de Hollandse kanjers). Gemixt op gebied van leeftijd, geslacht, nationaliteit, etc. Kortom heel leuk om een half jaar werkzaam te zijn voor deze organisatie.
Nadat de eerste stageweek was afgelopen zijn we met enkele collega's, door de flexibele werktijden is lang niet iedereen er altijd, wat corona's gaan drinken in de boarderroom. Een gezellige manier om de week te besluiten en op een informele manier met elkaar om te gaan.

Het weekend daarop was voor onze begrippen een vrij rustig weekend. De avonden waren rustig en zondag hebben wij met wat locals een wedstrijd gevoetbald in Albert Park, het park waar ook de Grand Prix van Melbourne wordt gereden.

Na het weekend volgde natuurlijk stage-week 2! jeeuj! De eerste 2 dagen verschilden niet veel met die van de week er voor. Veel informatie gelezen en gesproken met onze 2 'interim' stagebegeleiders. Ook enkele taken verricht, echter deze taken zijn niet echt noemenswaardig. Maar deze taken horen natuurlijk bij het begin van een stage en zorgen er voor dat je de mensen wat beter leert kennen.
Dan was het eindelijk woensdag, de dag dat Kevin Tangey, onze stagebegleider, weer terug zou zijn op kantoor. We hadden al gehoord van onze collega's dat het een aardige man was, dit bleek al snel. Hij nam ons even apart en vertelde kort wat onze taken en werkzaamheden zullen zijn op stage. De volgende dag ging hij hier wat dieper op in en hebben wij een soort van college gehad van Kevin. Kevin is namelijk een oud-docent en daarom ook een meer dan geschikte stagebegeleider voor ons.
Donderdag 17.00 uur was het dan 'eindelijk' weekend voor ons en het beloofde een knalweekend te worden!

Vrijdag eerst nog naar de outletfactory geweest, waar de nodige nette kleren zijn gekocht (voor bodemprijzen!!), alvorens het weekend echt kon begonnen. Die vrijdagavond zijn we met mensen van het hostel naar een club geweest genaamd 'the saint' en hier was het 2(0) halen 1(0) betalen, het was dan ook behoorlijk gezellig. Vervolgens zouden wij naar een 'house-party' gaan (nee, niet de house-partys die jullie kennen uit Nederland) waar iedereen uit het Hostel zich zo ongeveer bevond. Dit werd echter een gebed zonder eind. We zijn 2 uur wezen zoeken en van de ene taxi in de andere gesprongen maar het mocht niet baten. Gedesillusioneerd en ongeveer sober zijn we weer richting huis gekeerd en hebben wij ons bedje opgezocht.

Dan was het eindelijk zaterdag! Voor veel Australische sportfans de dag van de waarheid. Vandaag zou namelijk de Grand Final Day zijn voor het Australian Football (Footy). Voor diegenen die deze sport nog niet hebben ontdekt. Footy is een soort van rugby en voetbal in 1 en is absoluut de volkssport nr.1 in Australie. Voor veel Australiers is het ook een dag van veel drinken en gezellig samenkomen in pubs etc. Wij begaven ons met enkele vrienden richting the RSL, een clubhuis oorlogs-veteranen. De Heinekens waren 3 dollar en wij kozen al gauw partij voor de Hawthorn Hawks, met onze held Lance 'buddy' Franklin. Nadat we heel wat dollars hadden ingezet op wie de eerste goal zou scoren, wie zou winnen, met hoeveel punten, etc, hebben wij Hawthorn naar de overwinning geschreeuwd.
Na de wedstrijd zijn we rond een uurtje of 5 richting het strand gegaan tezamen met enkele Australische en Deutsche freunden. Hier genoten van de zonsondergang en de nog aangename temperatuur, de Heinekens waren ook nog aardig op temperatuur trouwens.

Maar dan was daar HET moment. Een van de Australische vrienden kwam plotseling met een SINGLE meisje aanzetten. Met haar er bij zijn we nog een uurtje op het strand gebleven alvorens zij met een werkelijkwaar fantastisch voorstel kwam. Zij stelde voor om het gezellige samenzijn in haar huis voort te zetten. De dutch guys vonden alles inmiddels prima en we zijn met 2 taxi's richting Lauren's huis vertrokken. Daar aangekomen bleek dat deze dame over een Spa beschikte, hier waren wij dan ook zeer content mee en we konden niet wachten er in te springen.

Vervolgens hebben we dan ook ongeveer 36 uur in deze spa gezeten (met bier en pizaaaaas jalalalala) en heeft Rick Lauren wat beter leren kennen. Nadat iedereen het redelijk had gehad me de Spa zijn we gaan slapen in een logeerkamer van Lauren. De volgende dag zijn we redelijk vroeg vertrokken en vertelde Rick aan Mike dat hij onder water het handje van Lauren had vastgehouden. Rick kwam als morele winnaar uit de strijd en Mike droop wederom gedesillusioneerd af.
Zondag gevoetbald in Albert Park met de locals en dat was het weekend dan alweer!

Maandag te horen gekregen dat wij volgende week naar een evenement buiten Melbourne gaan. Zo zien wij wat er allemaal komt kijken bij een dergelijk evenement en leren wij wat meer over het spelletje. Wij zullen hier een nacht doorbrengen, jeej eindelijk weg uit het hostel. Verder veel bezig geweest met opdrachten voor school m.b.t. stage.

Dan nog even een huishoudelijke mededelijk van H.W.Lommerts kant:
"Een aantal hebben al een officiele waarschuwing in de brievenbus gehad. Maar ook via deze weg wil ik iedereen een offciele waarschuwing geven: MET CARIN LOMMERTS WORDT NIET GEOUWEHOERD IN DE BQ KANTINE!"

Nou genoeg tot dusver en wij zien jullie reacties met belangstelling tegemoet!

Cheers.

Mike & Rick

• 30 September 2008 - 02:10

Mike En Rick:

Zo genoeg leesvoer, jullie kunnen het krijgen ook....

• 30 September 2008 - 04:23

Marlies:

Whahahahaha wat een verhaal!!
    Tof hoor om alles zo te lezen! Veel plezier en succes daar!
    Liefs je ex-buuf

• 30 September 2008 - 07:16

Marieke:

Heerlijk om jullie enthousiaste verhaal te lezen. Het gaat jullie allemaal heel gemakkelijk af. Groeten vanuit een herfstig Groningen, liefs,
    Marieke

• 30 September 2008 - 10:08

Mark:

Dit zijn de betere verhalen! Hoop dat je gefocused kan blijven ondanks alle verleidingen;)

HAVE FUN!

xxx Mark

• 30 September 2008 - 10:09

Mark:

PS: er is eigenlijk maar 1 ding dat wij willen zien en dat zijn foto's!!! :)

• 30 September 2008 - 13:12

Bert:

manne klinkt allemaal schitterend, dus ga zo door. Rick blijf jij maar lekker bij je Lauren dan neem ik je kamer wel over. gegroet

• 30 September 2008 - 13:29

Henny Koops:

Hallo boys,

Wat een heerlijk verhaal weer, om te smullen!!! Wat doen jullie toch veel leuke dingen. Het is wel een stage, maar het lijkt eerder vakantie vieren. Geniet er maar volop van en Rick, de groetjes aan Lauren. Graag een foto van haar de volgende keer! Knufs van Henny

• 01 Oktober 2008 - 12:25

Heijerbak:

Tijd voor een real-life soap voor deze boys, deze avonturen moeten we van dichtbij meemaken!

;-)

• 02 Oktober 2008 - 17:51

Harry En Jorien:

hello, mister golf....
    of moet je het spel nog leren? leuke verhalen weer, had ook al wel wat uit de 2e hand gehoord natuurlijk! hier wordt het herfst, de kastanjes liggen in de klooslaan weer voor het rapen! blijf lekker genieten, het is zo voorbij! greetzzzzzzzzzzz

• 04 Oktober 2008 - 08:01

Martijn Bosman:

Wahaha...mooi verhaal weer! Maar Rick, jij hebt haar handje vast mogen houden? Dan ben ik heel benieuwd waar haar handje zit ;-) Veel plezier nog daar gasten!

Groeten,
    Martijn

• 08 Oktober 2008 - 08:00

Nienke:

hahaha wat een leuk verhaal.! Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben.
    Die spa klinkt wel heel relaxt, dus maar uit de buurt houden van jullie??;)

Tot snel horens, Kusss

• 10 Oktober 2008 - 13:28

Maike:

Zeer teleurstellend zie ik dat jorco nog geen reactie heeft geplaatst (voor de toekomst: verwacht daar ook maar niet te veel van). Op deze manier wou ik toch even laten weten dat er nog wel 1 van hezel is die jullie verhalen leest hoor :) klinkt allemaal leuk en geniet ervan he -een half jaar is zo om-
    xmaike

• 10 Oktober 2008 - 17:04

Fam Bredeweg:

Het wordt per keer vervelender lijkt het wel ;-). Wij hebben daarom enorm veel medelijden met jullie en bieden jullie hierbij een virtueel zakdoekje aan om de tranen te drogen. Hang in there, guys!

• 12 Oktober 2008 - 21:55

Tannie Lous:

Daar was ik dan weer voor een berichtje! Even afwezig geweest in verband met heeeeeeeeele spannende tijden met de Icesave bank in Ijsland. Misschien dat jullie dat daar allemaal niet zo volgen maar dat is een bank waar je dacht redelijk wat rente op spaargeld te krijgen alleen nu zijn ze in één keer omgevallen. En guess what tante had daar ook wat eupies ondergebracht. Pf...........
    Speelde gisteravond Nederland tegen jawel ...Ijsland. Wat een bad timing. Krijg ik een sms-je van vader Jur met de melding "Nederland - Ijland is afgelast in verband met te weinig reserves op de bank'. Tja van je familie moet je het maar hebben. Hé zijn jullie weer helemaal op de hoogte.
    Voor nu welterusten.
    x Lous

• 13 Oktober 2008 - 09:44

Heijerbak:

Nou boys, de koppositie is weer terug in de reserve hoofdklasse, dus we hoeven jullie (nog) niet te laten invliegen!

PS: wordt weer tijd voor nieuw verslagje, begin me te vervelen op mn werk

groeten!

• 13 Oktober 2008 - 19:06

Harry En Jorien:

hallo rick, van harte gefeliciteerd met je verjaardag bij de aussies! daar bèn je al uren jarig en hier ben je nog lang niet jarig! fijne dag met heel veel post en wat minder cadeautjes.... groetjes van de kloosfamily

• 14 Oktober 2008 - 02:33

Marieke:

Hey Rick,

Je staat op de Be Quick-site, 20 jaar vandaag! Gefeliciteerd, de Lombodinis

• 14 Oktober 2008 - 04:38

Mikesmama:

Hi Rick!

Van harte met je 20 ste verjaardag. Wens je een leuke dag toe, maar dat gaat lukken! Je zult natuurlijk altijd onthouden waar je was toen je 20 werd, of nait?

Happy bithday to you..... (zang Stevie Wonder)

gr Ineke

• 14 Oktober 2008 - 07:50

Elte:

Hey toppers!
    Rick van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren!!!!!!! Goed om op de hoogte gehouden te worden van jullie verhalen! hier ook alles goed.. heb zo met bossie en johan commerciele presentatie dus we zijn erg zenuwachtig :D
    succes met alles daar
    HOi

• 14 Oktober 2008 - 09:12

Oosterweg 110:

Naar aanleiding van het telefoontje van vandaag kan worden aangenomen dat het er erg gezellig is. Wij wensen je alsnog een fijne dag toe!

xx

• 14 Oktober 2008 - 11:51

Nienke:

GEFELCITEERD(k)

• 14 Oktober 2008 - 13:50

Brian:

Rick gefelicteerd!! Maak er een mooi dag van!

Groeten Brian

• 14 Oktober 2008 - 14:20

Fam. Van Dijken:

Rick gefeliciteerd met je verjaardag we wensen je een fijne dag samen met Mike

groetjes vanuit Westerbroek

• 14 Oktober 2008 - 15:52

InekeBlom Melman:

He Rick,
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag ook namens tante Gerda(peettante van je moeder)
    geniet van je tijd daar.
    en leuk dat je afgesproken hebt met Sophie/Sjouk. we horen het wel.

groetjes Ineke Blom

• 14 Oktober 2008 - 18:55

Carla :

Hallo Rick,
    Hartelijk gefeliciteerd met je 20e verjaardag.
    Even anders om zo je verjaardag te vieren nietwaar? Zo te lezen gaat het met jullie wel goed daar. Veel plezier en groetjes uit Nijmegen

• 14 Oktober 2008 - 21:26

Lous:

Dear nephew,

Just becoming twenty,
    in your summer residenty.

Vanuit Haren de hartelijke felicitaties,
    helaas geen cadeaus in verband met hier aanwezige noodsituaties.

Hope you had a nice day,
    I guess with fine company in a nice café.

Cheers!

x Lous

• 15 Oktober 2008 - 00:45

Marijke & Marta:

Wat een geweldig verhaal, leuk om te lezen dat Melbourne zo super is. (wij blij dat wij het ook mogen ervaren,haha) Have a nice time guys.

x Jullie hostel-genoten

• 20 Oktober 2008 - 17:40

Froukje:

Jodell! Nogmaals; ik ben toe aan een nieuw hilarisch verhaal ;) En doe eens wat aan die technische kwaliteiten van jullie, ik wil foto's zien!

Verder geen eisen; oh ja, die 20 brieven mogen nu ook wel eens binnenkomen.. Haha

• 21 Oktober 2008 - 14:04

Mikesmama:

Hi jongens,

Ja we worden idd weer onrustig...elke dag even weer in de bus kijken...ondertussen zingend: Ik heb hier een brief, (niet die van Hazes zijn moeder)
    Druk, druk, druk vast, en zo hoort toch ook.

Succes boys, groetjes vanuit het momenteel enerverende Zuidlaren.

groeten van Brian en Ineke

• 24 Oktober 2008 - 18:18

Ingrid :

Lieve Rick,
    Het duurde even voordat je vóóral blonde (citaat tannie)tante doorhad HOE ze haar voicemail moest afluisteren (digibeet ook citaat tannie). Maar met hulp van je zus Carin, waar ze mee aan het shoppen was in Amsterdam, is het gelukt. Heerlijk om je stem te horen. Fijn dat de kaart goed aangekomen is. Drink er iets lekker van. Geniet van die heerlijke tijd in Australie.
    Dikke kus Ingrid

• 26 Oktober 2008 - 15:41

Joke:

He he eindelijk gelukt om je site te bekijken.Het ziet er naar uit dat je de tijd van je leven hebt.Geniet er van .Verder nog gefeliciteerd met je mams Rick.Groetjes!!!!!

• 28 Oktober 2008 - 12:17

Ha onbereikbare Wallabies,
    het is inmiddels al bijna een maand geleden dat jullie de belevenissen aldaar met ons hebben gedeeld via deze site. Het is dus tijd voor een nieuw verhaaltje. Kortom, pak jullie toetsenbord bij de hand en kwak er een nieuw verhaaltje op!

• 28 Oktober 2008 - 12:20

Oosterweg 110:

ps. Cabanossi's, leuk dat jullie af en toe bellen, maar in het vervolg graag op IETS christelijkere tijden!