Niet bepaald een straf... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu Niet bepaald een straf... - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Mike & Rick Hoeksema / Lommerts - WaarBenJij.nu

Niet bepaald een straf...

Door: Rick & Mike

Blijf op de hoogte en volg Mike & Rick

13 September 2008 | Nederland, Groningen

Wat een leuke reacties allemaal! Het doet ons bijzonder goed te lezen. dat alles nog steeds van een leien dakje gaat in Nederland. Door de reacties blijven wij goed op de hoogte van het wel en wee van jullie!
Trouwens ijzersterke mop, Mitchel. Alleen de locals hier begrepen de mop gek genoeg niet.

Er zijn nog net geen boze mailtjes binnengekomen, maar als we sommigen moeten geloven had een nieuw verhaaltje niet veel langer moeten duren. We zijn de boze mails deze keer gelukkig voor. Maar jullie moeten ook weten dat hier in Melbourne zoveel te zien/doen is dat er weinig tijd overblijft om een bericht richting thuisfront te verzenden.

Na ons laatste verhaal hebben wij onszelf nog 1 dag verwend met toeristische bezienswaardigheden. We zijn de dag begonnen met een rondje Olympisch park. De Olympische spelen zijn hier in 1956 zijn gehouden. Daarna een uitgebreide rondleiding gehad in de Rod Laver Arena. Dit is het stadion van o.a. de Australian Open gedaan. Heel leuk om gedaan te hebben. In de avond hebben we een traditionele Footy (Australian Football) match bezocht, tezamen met 90.000 andere liefhebbers. Dit was heel tof! We hebben in een eerder stadium al geprobeerd foto's hiervan toe te voegen, maar dit is ons niet gelukt.
Na de toeristische toertjes vonden wij het tijd om op zoek te gaan naar een kamer. De handigste manier om dit te doen is via het internet, een soort funda.nl alleen dan voor huurkamers in Melbourne. Via deze site kwamen we eerst terecht bij de real estate agents die ons 3/4 huizen hebben laten zien. Deze kamers bevielen ons niet. De kamers en keuken waren ontzettend smerig, klein en de huisgenoten feesten elke dag. Wat een andere insteek is dan die van ons. En dus verder gekeken naar alternatieven. Waar we per toeval terecht kwamen bij een fantastische appartement. Goedkoper dan de andere huizen die ons waren laten zien. Gevestigd midden in het Central Business District. Het is een appartementencomplex met o.a. een swimming pool, fitness ruimte lounge ruimte, etc. Wel moeten wij de slaapkamer delen, maar ieder een eigen kamer is niet te betalen in Melbourne. Dit prachtige stulpje betrekken wij op 25 oktober. Tot die tijd blijven wij in ons Hostel. Of misschien een andere..

BTW; Een collega van Golf Australia wist ons over de tip van de site te vertellen. Waar we overigens een vluchtig bezoekje aan hebben gebracht. Belooft een hele mooie stage te worden. Gevestigd in een kantorenpand van nog geen 2 jaar oud, hele aardige collega's.

In het hostel wordt het steeds leuker. We proberen ons te mengen met de Ieren, Schotten en Engelsen in het hostel. Dit hebben wij geprobeerd middels het wederom zingen van een aantal liedjes (dit maal Red-red wine en Dancing Queen) Die braziliaanse heupjes van ons gingen weer van links, naar rechts. Ook hebben wij meegedaan aan een quizspel en een poker avond. Helaas beiden zonder al te veel succes. Gisteravond zijn we samen met een ander meisje die we hier hebben leren kennen, naar haar hostel gegaan. Ook hier weer locals en backpackers leren kennen!

Maarrrrrr daarnaast zijn wij ook heel hard bezig geweest met de voorbereiding van de stage. Rustig maar mama's..! Zo hebben wij ons ingelezen in de golf materie, de web-site bestudeerd. En nog meer on-interessante zaken, voor jullie althans. Daar zullen we jullie niet mee lastig vallen.

Genoeg voor vandaag. Wij hopen jullie sneller te berichten de volgende keer!!

Groeten voor de mannen!
Bescheiden xx-jes voor de vrouwen!

P.s. Voor het plaatsen van fotos's zullen wij iets anders verzinnen. Dat wil op de een of andere gekke manier niet op deze site? Laten we wel weten via deze site!!

• 13 September 2008 - 06:01

Rick En Mike:

We hadden graag foto's willen laten zien. Alleen bovenstaande foto kon geplaatst worden. zoals eerder gezegd, gaan we snel wat anders voor verzinnen. O o o de foto's in de karaokebar, Australian Footbal stadium, etc. Nog even geduld!

Mike en Rick

• 13 September 2008 - 08:07

Henny Koops:

lieve boys,

Fijn dat er "eindelijk" weer een verhaal op de site stond. Wat fantastisch wat jullie allemaal al gedaan hebben. Succes maar weer en hoop snel weer iets te lezen van jullie.

Knuffel Henny

• 13 September 2008 - 08:13

Jorien:

dat maakt echt nieuwsgierig dat o o o ... maar hardstikke leuk dat jullie het naar je zin hebben en de jetlag van de lange heenreis snel vergeten is. wij zijn 2 weken van telefoon en internet af geweest, dus was het echt leuk even bij lezen vanmorgen! bij jullie schijnt de zon? nou hier in stad ook, alleen met verschil dat jullie de zomer in gaan en wij niet! Rick en Mike nog ff rustig aan en dan vanaf 1 oktober aan de bak of moet je eerder voldoende zijn geíntregeerd om te starten? succes met alles en de groetjes van Harry en Jorien

• 13 September 2008 - 08:17

Martijn B:

Whaha....Ik snap er niks van dat ze die grap over die dangerous niet grappig vonden! "De huisgenoten feesten elke dag. Wat een andere insteek is dan die van ons"....GELUL! Blijft leuk om jullie avonturen te lezen. Heel veel plezier nog daar!

• 13 September 2008 - 14:14

Mikesmama:

Hi jongens,

Leuk weer iets te lezen, ja idd eindelijk.
    De site heet immers WaarBenJij.....oftewel, WaarZijnJullie?
    Nou, zo weten we weer een en ander.
    goed dat jullie even de tijd namen en dat er min of meer een stukje reflectie plaats vindt op het hele gebeuren!!
    Tjonge jonge wat een stad.
    Benieuwd hoe de stagestart zal zijn maandag.

Fijn weekend verder

gr Ineke

• 14 September 2008 - 10:26

Tannie:

Sinds 721 voor Christus staat ADOOOOOO weer fier boven aan de eredivisie lijst. Jack zit de genieten op haar wolkje. Wilde ik jullie even laten weten!
    Kus

• 14 September 2008 - 12:02

Oma Bodewes:

Fijn dat ik jullie reis op deze manier kan volgen en er zo ook een beetje bij kan zijn. Wens jullie een heel leerrijke stagetijd toe.
    Heel veel liefs, oma B.

• 14 September 2008 - 14:24

Ingrid:

Hi Rick en Mike,
    Fijn te horen dat het jullie zo goed gaat. En wat een schrijftalent, leuke verhalen, wie weet een verborgen talentje aangeboord. Als jullie nog golftips nodig hebben kan ik jullie misschien nog van dienst zijn. Laatste voetbalnieuws, Groningen heeft met 2-0 van Utrecht gewonnen.
    Groetjes en een hele fijne tijd daar.

• 15 September 2008 - 07:04

Tante Greet:

lieve jongens,

Fijn om weer van jullie te horen.
    Ben voorlopig weer gerust gesteld . Dacht even dat jullie langzaam wegkwijnden daar Down Under maar dat blijkt dus helemaaaaal niet het geval te zijn.
    Succes morgen tijdens de eerste stagedag .

Greet en Vitali

• 15 September 2008 - 08:19

Marieke:

Haai Rickos en Mikos,

Morgen mogen jullie dus echt aan de stage gaan beginnen. Jullie zijn al op de plek des onheils geweest, een makkie....
    Succes en greetings, Lombodinis

• 16 September 2008 - 13:46

Hilde:

G'day!

Het klinkt allemaal wel aardig hoor, maar ergens hoor ik ook een snik van heimwee ;-)
    Stel nu dat je per ongeluk een golf- of andere sportblessure oploopt, dan is het misschien een goed idee om een bevriende sportarts over te laten komen met zijn gezin? Ik bedoel, een beetje steun van 'thuis' kan nooit kwaad natuurlijk.

Have fun (maar om de een of andere rare reden heb ik het gevoel dat dat wel goed zit!)

greetz van de rest van de familie

• 19 September 2008 - 18:36

Koos Hoeksema:

en nu aan het werk, je vakantie is
    nu wel voorbij, veelsucces met
    alles.

• 23 September 2008 - 05:38

JoostB:

Boys,

Als Groningen nou in maart al kampioen is, komen jullie dan wel eerder terug??

X

• 27 September 2008 - 07:58

Mikesmama:

Hoi mannen!

Hoe is het nu?
    Reuze benieuwd hoe het gaat met jullie bij Golf Australia, binnenkort weer meer? Fijn weekend!

gr Ineke